Monday, January 30, 2012

BAGryllic: Personalised Canvas Tote Bags

Assalamualaikum dan salam sejahtera smuanye!

Ok now in this post, I wanna talk about and also to promote to u guys about my latest activity which is making canvas tote bags!

Bagaimana idea ni tercipta?
Well, idea ni dtg sejak tahun lepas lg. Masa tu kt dewan makan kolej indera sakti, talking bout my canvas tote bag yg i baru beli kt pasar seni mase praktikal dulu. I bought it for RM60. Yes, sgt mahal disitu. Kawan saya telah mencadangkan bahawa beg sebegitu bleh dibuat sendiri, and plus we can add a personalised touch to it. 

Ok fine la, then masuk sem pertama degree. Pada pertengahan sem, saya bosan tak tau nak buat ape, so saya pun mencuba la nak buat beg tu, and I did one bag, then saya post di facebook gambarnye. Terkejut gak tibe2 ramai pula yg nak saya buat utk mereka. Mereka ingat saya open for tempahan. Masa tu saya tak fikir business ape2 lagi la. Then saya bawak pula beg tu pegi class and pegi jalan2 smua, pun org bertanyakan pasal beg tu. 

After dah ramai sgt yg tanye...jadi, saye mengambil keputusan utk..open for tempahan!

My branding

Some of my bags yg I dah buat for my pelanggan:





So what is actually BAGryllic ni?
Ok, basically bag ni diperbuat daripada kain calico/belacu dan designs atas beg tu saya guna cat acrylic dan juga fabric marker kerana acrylic tidak mudah luntur jika dibasuh, Insyaallah jika ade duit lebih saya bercadang utk membeli mesin heat press sbb dgn mesin heat press, designs lg senang utk ditransfer ke atas beg, and more versatile designs can be made on the bag. Saiz beg adalah bersaiz 25 inches x 16.5 inches. Harga standard bagi smua beg adalah RM15. Proses penghantaran adalah dgn cara pos dan juga cash on delivery, tapi cash on delivery only in area shah alam sahaja buat mase skarang (sbb saya takde kereta lg. haha)

How bout the design?
Dengan berapndukan slogan BAGryllic which is 'Personalised canvas tote bags', designs terpulang kepada pelanggan. Nak design mcm mane ape smua, ckp je dgn saya, kerana design beg smua berlainan kerana saya buat beg based on client's customization. 

Future plans for BAGryllic:
*Designs bermotifkan jahitan felt fabrics
*Beg dgn variety of colours

Jadi, jika anda berminat, bleh hubungi saya di talian berikut:
Phone: 019-3172041
E-mail: ammarzahrol@gmail.com
Facebook: facebook.com/ammar.ella
Twitter: twitter.com/ammarzahrol (@ammarzahrol)

xoxo



0 go-sees: